Regulamin
Treść
Zasady rekrutacji
Zasady przyjmowania uczniów do Szkoły Muzycznej I stopnia w Starym Sączu ustalone są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 09 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. 2019, poz.686) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. 2020, poz.1389).
-
Do klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat.
-
Do klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
-
Wniosek o przyjęcie do szkoły składają rodzice (prawni opiekunowie) kandydata.
-
W przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, do wniosku należy dołączyć opinię o możliwości rozpoczęcia nauki, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną założoną zgodnie z art.168 zgłoszenie szkoły i placówki niepublicznej do odpowiedniej ewidencji oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
-
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły składają wnioski na drukach opracowanych przez szkołę (do pobrania w sekretariacie lub ze strony internetowej: www.szkola muzyczna.stary.sacz.pl, www.sm.stary.sacz.pl ) w terminie ustalonym przez dyrektor szkoły wraz z wymaganą dokumentacją:
- podaniem z prośbą o przyjęcie do szkoły,
- kserokopią odpisu aktu urodzenia dziecka lub kserokopią jego dowodu osobistego,
- zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do kształcenia kandydata w szkole muzycznej I stopnia (wszyscy),
- w przypadku instrumentów dętych zaświadczenie powinno zawierać sformułowanie „na instrumentach dętych”,
- w przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, do wniosku należy dołączyć opinię o możliwości rozpoczęcia nauki, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną założoną zgodnie z art.168 zgłoszenie szkoły i placówki niepublicznej do odpowiedniej ewidencji oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- aktualnym zdjęciem legitymacyjnym,
- w przypadku uczniów zdających do klasy wyższej należy przedłożyć świadectwo szkoły muzycznej z poprzedniego roku szkolnego.
Jeżeli złożona dokumentacja nie bedzie kompletna, kandydaci nie zostaną dopuszczeni do badania przydatności lub egzaminu kwalifikacyjnego.
- W przypadku ubiegania się przez kandydata o przyjęcie do szkoły do klasy wyższej niż pierwsza lub na semestr wyższy niż pierwszy lub na rok kształcenia wyższy niż pierwszy, a także w przypadku przechodzenia ucznia z jednej szkoły do innej albo w przypadku złożenia przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły w trakcie roku szkolnego, przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny. Egzamin kwalifikacyjny ma na celu sprawdzenie, czy predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy, semestru albo roku kształcenia w szkole, do której kandydat ma być przyjęty. Warunkiem przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego jest posiadanie przez szkołę możliwości przyjęcia kandydata. Egzamin kwalifikacyjny przeprowadza się w formie pisemnej, ustnej, praktycznej lub mieszanej, ustalonej przez dyrektor szkoły.
- Badanie przydatności polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na wybranym przez kandydata instrumencie.
- Datę badania przydatności ustala dyrektor szkoły.
- Badanie przydatności przeprowadza komisja rekrutacyjna, w której skład wchodzą nauczyciele szkoły.
- Badania przydatności przeprowadzane są w dwóch etapach:
- etap I - badanie predyspozycji słuchowych i rytmicznych kandydata przeprowadzane przez nauczycieli przedmiotów teoretycznych - 2 testy Gordona obowiązkowe dla dzieci w wieku 6,7,8 lat.
- etap II - badanie predyspozycji słuchowych, rytmicznych i aparatowych przeprowadzane przez nauczycieli instrumentalistów.
- Podczas badania przydatności kandydat zobowiązany jest do wykonania następujących zadań tj.:
-
zaśpiewanie piosenki;
-
powtórzenie głosem jednego, dwóch, trzech dźwięków zagranych na fortepianie;
-
powtórzenie głosem krótkiej melodii zagranej na fortepianie;
-
zaśpiewanie jednego - ostatniego dźwięku (toniki) do melodii zagranej na fortepianie;
-
zaśpiewanie składników dwudźwięku zagranego na fortepianie harmonicznie;
-
rozpoznania trybu dur-moll;
-
powtórzenie kilku rytmów podanych przez nauczyciela.
-
Na podstawie ocen uzyskanych podczas badania przydatności, komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący do przyjęcia do szkoły.
-
Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych do szkoły w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności.
-
Listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły podaje się do publicznej wiadomości nie później niż do dnia 5 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzone postępowanie rekrutacyjne.